Om den nye tilleggsavtalen til Medipay

Med den nye tilleggsavtalen til PayEx kan de nå håndtere betalinger som går til etterfakturering, altså fakturaer som sendes dersom pasienten ikke betaler via mobilen. I forbindelse med denne løsningen er det opprettet en ny tilleggstjeneste: Fakturaservice.


Løsningen likner dagens fakturaløsning, men PayEx utbetaler nå oppgjør for disse fakturaene først etter at pasienten har betalt fakturaen.


Noen eksempler på forbedringer i den nye tjenesten, altså betalinger PayEx nå kan håndtere:

  • Pasienten har inkassovarsler hos PayEx (uansett hvor mange)
  • Pasienten har inkassosak hos PayEx
  • Beløpet er over 3000 kr
  • Fakturamottaker er en annen enn pasienten
  • Fakturamottaker er en bedrift
  • Fakturamottaker er en bedrift som ønsker faktura på EHF (e-faktura bedrift)
  • Pasienten er mindreårig (under 16 år)

Du vil kunne legge på et fakturagebyr for å finansiere kostnaden av tilleggstjenesten.


Hvordan ta i bruk tjenesten

For å kunne ta i bruk den nye tilleggstjenesten, har vi behov for at dere signerer en tilleggsavtale med PayEx. Dette gjøres veldig enkelt:

  1. Gå inn på avtalen ved å trykke på denne lenken: https://signup.payex.com/no/medipay/tilleggsavtale/pridok/
  2. Søk opp bedriften deres. Mesteparten skal da bli forhåndsutfylt fra Brønnøysundregistret
  3. Fyll ut det som mangler og oppgi en e-postadresse for digital signering
  4. Gå inn på mottatt e-post og trykk på lenken for signering med BankID eller mobil BankID

NB! Det er to vilkår som må oppfylles for at Fakturaservice skal komme i gang:

  1. Dere må signere tilleggsavtale, og denne må deretter konfigureres i PayEx’ systemer
  2. Journalsystemet må være klare med teknisk integrasjon for den nye løsningen.

Vi oppfordrer dere derfor til å signere tilleggsavtalen så snart som mulig.

Ved eventuelle spørsmål, kontakt PayEx Kundesupport på 22036345 (omni.client@payex.com)